ផ្លូវដែកមួយខ្សែថ្មី បានបើកនៅប្រទេសកម្ពុជាកាលពីថ្ងៃសុក្រ ដែលនេះជាជំហានទីមួយដ៏មានតម្លៃ ឆ្ពោះទៅស្តារឡើងវិញនូវប្រព័ន្ធផ្លូវដែកដ៏ខ្ទេចខ្ទាំរបស់ ប្រទេស បន្ទាប់ពីបានឆ្លងកាត់សង្រ្គាមស៊ីវិល និងការបោះបងើចោលរាប់ទសវត្សរ៍។
ផ្លូវរថភ្លើងទើបស្ថាបនាឡើង វិញថ្មីៗប្រវែង ១២០គីឡូម៉ែត្រ ភ្ជាប់ទីក្រុងភ្នំពេញ ទៅនឹងទីប្រជុំជនទូកមាសភាគខាងត្បូងប្រទេស ជិតតំបន់ព្រំដែនវៀតណាម។
នេះគឺជាផ្នែកដំបូងនៃផែនការសាងសង់ ឡើងវិញនូវបណ្តាញផ្លូវដែកប្រវែង ៦៥០គីឡូម៉ែត្រ នៅទូទាំងប្រទេស ដែលនឹងភ្ជាប់ព្រំដែនភាគខាងជើងជាប់ប្រទេសថៃ ឆ្លងកាត់រាជធានីភ្នំពេញ ទៅកាន់តំបន់ទីក្រុងមាត់សមុទ្រខេត្តព្រះសីហនុ នៅភាគខាងត្បូងប្រទេស។
ការចំណាយសរុបទៅលើការស្តារឡើងវិញ នូវបណ្តាញផ្លូវរថភ្លើង ដែលគ្រោងនឹងសម្រេចរួចរាល់នៅឆ្នាំ២០១៣នោះ មានតម្លៃ ១៤១លានដុល្លារ ដោយក្នុងនោះបានទទួលការជួយឧបត្ថម្ភពីសំណាក់ធនាគារពិភពលោកនូវ ទឹកប្រាក់ ៨៤លានដុល្លារ។
លោក កុននីយ៉ូ សេងហ្គា អគ្គនាយកធនាគារអភិវឌ្ឍន៍អាស៊ី ប្រចាំតំបន់អាស៊ីអាគ្នេយ៍ បានមានប្រសាសន៍ថា៖ «ផ្លូវដែកថ្មីនេះ បង្ហាញនូវជំហានដ៏មានសារសំខាន់មួយទៀត សម្រាប់ប្រទេសកម្ពុជា ក្នុងការជម្នះជម្លោះផ្លូវច្បាប់»។
យោងតាមធនាគារអភិវឌ្ឍន៍ អាស៊ី បណ្តាញផ្លូវដែកភ្ជាប់រាជធានីភ្នំពេញ ទៅនឹងតំបន់ទូកមាសមួយនេះ ក៏ជាជំហានដ៏សំខាន់មួយ ឆ្ពោះទៅរកផែនការដ៏ធំក្នុងការបង្កើតប្រព័ន្ធផ្លូវដែកពី សិង្ហបុរី ទៅកាន់ប្រទេសចិន។
បណ្តាប្រទេសក្នុងតំបន់ កំពុងតែគាំទ្រដល់បណ្តាញផ្លូវដែកអាស៊ី ដែលជាមធ្យោបាយដឹកជញ្ជូនមានតម្លៃថោក៕ ប្រែសម្រួល ឌិត សុខធី
No comments:
Post a Comment